Останнім часом відомий усім ринок Шувар явно переріс своє початкове спрямування – бути тільки ринком для роздрібного та гуртового покупця. Зараз свій товар тут знаходять і великі елітні ресторани, і маленькі кав’ярні та торговельні точки, на Шуварі проходять смачні фестивалі та різні майстер-класи. Ігор Плотиця, директор ринку, розповів Афіші про розвиток концепту найбільшої торговельної площі міста.

 

Пане Ігоре, з початку існування ринок Шувар отримав назву гуртового ринку, але що було в концепті подальшого розвитку?

Основні принципи ми запозичили в європейських країнах: наш акціонер Роман Федишин і команда керівників їздили за кордон, дивились, як працюють європейські ринки – зокрема Ранжис, що біля Парижа. Багато їздили по Іспанії – бачили ринки Валенсії, Барселони, були в Італії. І, між іншим, зараз ми входимо до Східноєвропейської фундації гуртових ринків, часто зустрічаємося з нашими партнерами, обговорюємо останні тренди та тенденції розвитку торгівлі. Тобто, наша головна ідея базується на європейських стандартах торгівлі. Що таке для нас гурт? Гурт – слово про все і про ніщо. Хто є гуртовим клієнтом? Це, однозначно, HoReCa – напевне, головний клієнт нашого ринку. І цей клієнт – дуже вибагливий, який вимагає від нас змінюватися в роботі, переорієнтовувати себе і наших операторів. HoReCa вимагає бути в часі та йти з ним у ногу. Але не треба забувати про роздрібні ринки, які дуже багато продукції купують саме в нас. Міські МАФи теж беруть товар на Шуварі, фруктові та овочеві бази інших регіонів  також. Завдяки гарному розташуванню, що неподалік від кордону, ми фактично є такою першою лінією, куди постачається імпортна продукція  і далі логістично розповсюджується по всій Україні.

 

Щодо HoReCa: зараз дуже велика конкуренція в цьому сегменті. Чим ви приваблюєте саме цього покупця? Чому треба їхати за продуктами саме на Шувар?

Напевне, ми можемо похвалитися асортиментом, якого практично немає в інших місцях реалізації. На ринку сконцентровано понад 30 тисяч найменувань товарів, тому і невеличке кафе, і мережевий ресторатор зможе задовольнити свої потреби у нас, в одному місці. Це важливо, бо дуже зручно. Треба розуміти, що представники HoReCa приїжджають не до адміністрації ринку, а одразу до продавців, до операторів. І сила наша в тому, що ми маємо дуже багато професійних торговельних операторів, які ведуть свою діяльність вже багато часу – є такі, що працюють тут уже 20 років. Так само, як є і клієнти – ресторани, бари – які працюють з цими продавцями ті ж самі 20 років. А то вже є стосунки, які побудовані, насамперед, на довірі. Довіра є у всьому – у фінансах, у питаннях харчової безпеки. У постійності поставок та асортименту.

 

Харчова безпека – дуже важливе питання. Які існують на Шуварі ступені контролю? Як ви перевіряєте своїх операторів?

Ми взагалі вивели цей напрямок у пріоритет! На нашому ринку працює державна ветеринарна лабораторія, яка фактично контролює весь асортимент продукції, який заходить на Шувар і тут реалізується. Спільно з обласною адміністрацією було проведено зміни, і ми є єдиним ринком області, де вже працює проект щодо перезавантаження системи харчової безпеки. Кардинально змінена робота лабораторії на ринку: оновлено штат лікарів – бо нас не задовольняли вимоги, які ставилися попереднім складом. Наші нові стандарти стали набагато жорсткішими.

 

 

А якщо все ж щось трапляється?

У будь-якому випадку ринок несе відповідальність – тому ми і зацікавлені в тому, щоб все було добре! Я можу сміливо сказати, що клієнти, купуючи свіже м’ясо на Шуварі, можуть бути стовідсотково впевнені, що воно відповідає всім стандартам. Ми чітко відслідковуємо поставки – від кого привезли, де тварина відгодовувалась, в кого реалізується. Покупець отримає експертний висновок про продукцію, якою він зацікавився.

 

Це новий підхід до концепту ринку?

Так має бути скрізь! Це, з одного боку, елементарні речі, з іншого – це ті самі світові стандарти безпеки та якості. Але багато хто, на відміну від нас, цим, на жаль, нехтує.

 

Ваш офіс нагадує офіси сучасних західних ІТ-компаній. Скільки людей працює в команді?

Близько 150. Це справді великий штат для ринку. Але ми розуміємо, що цінність наших послуг полягає не тільки в тому, що ми побудували гарні павільйони та термінали, а в тому, що ми можемо задовольнити всі потреби споживача. Ми самокритичні, недоробки усуваємо, постійно рухаємося вперед і розвиваємося. І штат працівників задіяний у самих різних проектах: наприклад, Шувар-ІНФО – це канал інформації про ціни, про шляхи реалізації, про топові позиції ранку. Це корисно. Працює і сайт Шувару, де можна знайти всі останні новини. Працює інтернет-магазин, який зібрав разом провідних операторів ринку. Це дуже зручно – цей електронний торговельний майданчик існує вже шість років. І ми будемо його розширювати.

 

Останнім часом на Шуварі відбуваються різні події: майстер-класи, цікаві дитячі атракції, фестивалі. Що це дає ринку?

Це дуже важлива річ – це наша соціальна складова, яка також є частиною іміджу. От наприклад – проект Смачно на Шуварі: ми запрошуємо шеф-кухарів, вони щось цікаве і справді смачне готують для людей, які навіть рецепти записують! І все це дуже позитивно оцінюють наші покупці. Ми відкриті для всіх! Нещодавно провели другий фестиваль Повен стіл, який орієнтований на українського виробника – будь ласка, долучайтесь! І уявіть собі – порівняно з минулим роком на цьому фестивалі кількість учасників збільшилась у два рази! Це також   гарні емоції.

 

На ринку останнім часом з’явилась певна кількість елітних крамниць…

Справді,  бо представників HoReCa цікавлять не тільки наші базові продукти, їм потрібні й імпортні елітні сири, і риба, і морепродукти. Зараз ми вже маємо, що запропонувати найвибагливішому клієнту. До речі, ми ще маємо великий асортимент кондитерської та бакалійної продукції – дуже скоро сформуємо цілий павільйон для цього виду товару, величезну галерею, де все можна буде побачити та оцінити. Саме там будуть представлені великі та маленькі виробники, які постачають унікальні вироби. І то будуть кращі з найкращих – бо Шувар уже може обирати операторів, ми маємо досвід відбору гарної продукції. Нам удалося сформувати синергію попиту і пропозиції. І це –  праця великого колективу.

 

Куди крокуватиме Шувар далі?

Ми живемо в часи трендів. І одна з головних цінностей – це саме час, люди не хочуть його втрачати. Наступний тренд – клієнт хоче напряму працювати з виробником, знати про автентичність продукції. Ми бачимо можливості в підвищенні якості сервісу. Ми маємо ставати кращими – причому, як для роздрібного покупця, так і для гуртового. Варто зробити зонування – щоб кожен клієнт відчував себе комфортно. Ми ставимо в пріоритет поглиблений розвиток співпраці з HoReCa – на території ринку хочемо зробити кулінарну школу. Такий своєрідний хаб, де можуть проводитись навчання для шеф-кухарів, змагання між ними. Щоб ресторатори знали, що на Шуварі для них є справді все.

 

На стінах офісу дуже багато картин. Працював гарний декоратор?

Ні, таким чином ми підтримуємо мистецтво. Є картини молодих митців, є малюнки дітей наших працівників – і вони також, до речі, продаються. Це дає можливість молодим художникам отримати виставкову площу, стати більш впізнаваними. Ми взагалі не дуже любимо афішувати нашу соціальну складову життя, але вона є. І нам є чим пишатися.

 

Фото: Ірина Похила

Спілкувався: Станіслав Зайченко

 

ЦИТАТА:

Ми самокритичні, недоробки усуваємо, постійно рухаємося вперед і розвиваємося

 

Нам удалося сформувати синергію попиту і пропозиції